Tapijtmuseum wint stimuleringsprijs Oversticht

Tapijtmuseum wint stimuleringsprijs van het Oversticht

Het Oversticht is een Overijsselse instantie (opgericht in 1925) die zich bezig houdt met diverse doelen en één daarvan is Erfgoed waarderen en beleven. Om het erfgoed in stand te houden heeft het Oversticht aan allerlei musea en culturele stichtingen de kans gegeven om mee te dingen naar een stimuleringsprijs Erfgoed Sterren 2021 van het Oversticht.

Het Tapijtmuseum heeft daarvoor het project  “Het Ambacht van vlechters en wevers” ingediend. Zaterdagmiddag 19 februari j.l. kreeg het museum van het Oversticht te horen dat dit project de stimuleringsprijs van € 10.000,- gewonnen heeft in de categorie Vakmensen gezocht!
Henk Beens, bestuursvoorzitter van het Tapijtmuseum ontving de cheque uit handen van de Overijsselse gedeputeerde Roy de Witte en Marieke van Zanten van het Oversticht.

In de afgelopen weken is er een aantal gesprekken geweest met tapijtbedrijven en de gemeente over de toekomst van het Tapijtmuseum. Gedeputeerde Roy de Witte was enthousiast over wat hij in het museum te zien en te horen kreeg en zal bij een volgend gesprek aanschuiven om te bekijken wat de provincie kan doen voor de plannen van het Tapijtmuseum.

GEPUBLICEERD >> 21-2-2022

Het gehele jaar
Dinsdag: 13.30 - 16.30 uur
Zondag: gesloten
27 april tot 1 oktober
Dinsdag: 13.30 - 16.30 uur
Zaterdag: Tijdelijk gesloten
Extra opening
Zie de agenda

Reserveren Toegangsprijzen Museumwinkel Contact
Wilt u het Tapijtmuseum financieel steunen met een eenmalige gift

Scan de QR-code en geef met de GIVT app.

(Aftrekbaar als culturele ANBI gift)
QR code

Meer info over het museum? Klik op onderstaande foto's!