Magic Carpet in De Zwijger in Amsterdam

Vrijdagavond 13 november j.l., was het Tapijtmuseum uitgenodigd om deel te nemen aan het evenement Magic Carpet (Magisch Tapijt) in Amsterdam.

In de theaterzaal van De Zwijger, een verbouwd pakhuis aan de Piet Heinkade, presenteerde initiatiefneemster Maartje Nevejan een tapijt gemaakt door elf Iraanse vrouwen. In dit tapijt zijn de emoties van deze vervolgde en gekwetste vrouwen verwerkt. Andere tapijtontwerpers en ook een tuinarchitecte vertelden over door hen gemaakte tapijten en tuinen. De combinatie van tapijten en tuinen lijkt wat vreemd, maar is dat niet omdat in sommige culturen een tapijt in huis de weerspiegeling was (en is) van de tuin.

Henk Beens en Reinier van de Pol vertegenwoordigden het Tapijtmuseum op het toneel. Zij vertelden over de geschiedenis van Genemuiden en de vloerbedekkingindustrie. Het publiek (meer dan 200!) was enthousiast over de verhalen en over de gebruikte kleuren en patronen in de matten.

Het Tapijtmuseum is in Amsterdam goed op de kaart gezet: veel aanwezigen namen zich voor om een bezoek te brengen aan het Tapijtmuseum!

Bij de foto’s:

1] De theaterzaal met het Iraanse tapijt
2] Maartje Nevejan
3] Henk Beens en Reinier van de Pol worden voorgesteld aan het publiek
4] Henk Beens verteld over de biezenmatten
5] Reinier van de Pol laat een pennenmat zien
6] Het organisatiecomité

GEPUBLICEERD >> 17-11-2015

Het gehele jaar
Dinsdag: 13.30 - 16.30 uur
Zondag: gesloten
27 april tot 1 oktober
Dinsdag: 13.30 - 16.30 uur
Zaterdag: Tijdelijk gesloten
Extra opening
Zie de agenda

Reserveren Toegangsprijzen Museumwinkel Contact
Wilt u het Tapijtmuseum financieel steunen met een eenmalige gift

Scan de QR-code en geef met de GIVT app.

(Aftrekbaar als culturele ANBI gift)
QR code

Meer info over het museum? Klik op onderstaande foto's!